Iedereen kan er wel eens mee te maken hebben wanneer hij/zij zich op de baan gaat bevinden. Of het nu technische problemen zijn of pure pech, het is steeds belangrijk om goed en snel te kunnen reageren in dergelijke situaties.
Weet je niet welke bedrijven je moet contacteren bij pech of wat je moet doen om je wagen veilig op te stellen naast de weg? Lees dan zeker verder voor meer informatie.
-
Veiligheid
Bij een ongeluk is het altijd belangrijk dat je als eerste denkt aan de veiligheid van de bestuurder en de medepassagiers. Zorg ervoor dat de wagen zichtbaar is voor andere bestuurders en draag een fluohesje.
Probeer altijd de wagen zo veilig mogelijk op te stellen op een plaats waar weinig of geen verkeer komt. Maak steeds gebruik van de gevarendriehoek om aan te duiden dat u wacht op pechverhelping of de wagen probeert te herstellen.
Indien u een ongeval heeft op de snelweg maakt u gebruik van de pechstrook en gaat u als bestuurder achter de vangrails staan. Deze wachttijd achter de vangrails wordt best zo kort mogelijk gehouden om grote ongevallen te kunnen vermijden!
-
Hulpdiensten contacteren
Welke hulpdiensten er moeten gecontacteerd worden hangt af van de aard van het ongeval of probleem.
- Ongeval met gewonden
Indien er gewonden zijn is het aan te raden om politie en de ambulance te verwittigen. Vermeldt hierbij ook alle nodige info over de locatie waar u zich bevindt.
Indien er zware ongevallen zijn kan u dit best snel melden zo kan u al dadelijk hulp verlenen wanneer de ambulance op weg is. De hulpdiensten zullen u de nodige instructies geven. Dit kan heel vaak de overlevingskans van het slachtoffer bepalen!
- Technische problemen aan de wagen
Geen ongeval maar problemen aan de wagen? Indien u niet over de nodige kennis beschikt om de wagen terug te reparen kan u het beste Touring contacteren.
U heeft 2 mogelijkheden om Touring te contacteren:
- Telefonisch
- Via de applicatie
Touring heeft de mogelijkheid om het probleem sneller te verhelpen wanneer u gebruik maakt van de applicatie. De benodige gegevens zijn reeds aanwezig en moeten niet meer telefonisch worden doorgegeven. Zo vermijdt u steeds onnodige wachttijden!
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.