De auto producenten ondervinden nog veel problemen bij het produceren van autonome wagens. Niet enkel zijn er problemen met een afwezigheid aan juiste technologie. Bijkomend moeten de auto producenten namelijk ook rekening houden met het psychologische aspect en de rest van het verkeer.
Ten eerste is 1 van deze vele problemen het vertrouwen van de voetganger. Voetgangers zijn nog niet echt blij met de komst van autonome wagens. Daardoor zullen ze niet meer in staat zijn om contact te maken met de bestuurder bij het oversteken.
Oplossing
Daardoor zag Jaguar hier een kans liggen en zijn ze volop bezig met het ontwikkelen van de bijpassende technologie. Jaguar deed hiervoor beroep op enkele cognitieve psychologen die heel het traject zullen bijwonen.
Samen met deze psychologen zijn ze op het idee gekomen om de autonome wagens te voorzien van een paar virtuele ogen. Deze oculaire modules gebruiken de wagens als contactmiddel tussen de bestuurder en de overstekende voetganger. Deze lichten zullen rechtstreeks contact maken met de voetganger en vertrouwen opwekken.
Eerst start Jaguar dit onderzoek door gebruik te maken van een grappig karretje dat voorzien is van een paar grote ogen. Dit karretje zal binnenkort aanwezig zijn in het Engelse Coventry.
Tenslotte zal de communicatie tussen het karretje en de voetganger geanalyseerd worden door de psychologen. Zo wil het bedrijf de nodige info in kaart brengen. Deze heeft een voetganger nodig om voldoende vertrouwen te hebben in de nieuwe autonome wagens.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.